On roaming and homing, love of nature and the nature of love.

vrijdag 21 januari 2011

De reis is de reis niet

Stel, je vertrekt op een lange reis. Na de eerste week kom je op een magische plek terecht, die je meteen diep raakt. In het boekenrek staan de boeken die je thuis voor vertrek net niet meer hebt kunnen uitlezen. De kat die nieuwkomers doorgaans het gezicht openkrabt, geeft je likjes. Wat doe je?

Het voorgaande is mij overkomen op la Gomera, de laatste haven van Christoffel Columbus voor zijn grote overtocht naar de indianen. Ik heb er nu mijn rugzak neergezet voor een paar maanden. Want reizen is minstens evenzeer ergens durven blijven als ergens durven weggaan.

1 opmerking:

  1. Ik houd van dingen
    die mij strelen
    ik geloof dat
    liefde
    het zonlicht
    weerspiegelt

    Liefde
    veroorzaakt pijn
    en
    vertelt sprookjes


    Sappho

    BeantwoordenVerwijderen