On roaming and homing, love of nature and the nature of love.

donderdag 18 oktober 2012

Mijmeringen


Als ik tussen twee druppels was gevallen, was ik dan droog gebleven?
Als ik tussen twee brieven was gepost, was ik dan aangekomen?
Als ik eerder Rumi had gelezen, was ik dan een betere lover geweest?
Was ik dan mijn naam vergeten en niet de jouwe?
Als groene wolken hadden gemogen, en paars gras,
was ik dan een gelukkiger kleuter geweest?
Als ik op verzenden had geduwd, had ik dan antwoord gekregen?
Als ik niet was teruggekomen, was ik dan daar gebleven?
Om met opzet te dwalen te verdwalen
Om te praten met de vogels de planten en de schimmen
Een mond vol zaagsel, snelle ogen
Om te offeren op de oranje berg
Bij de dode boom en de afgrond
Om te klotsen en te botsen
Op de grenzen van alleen
Was ik dan niet van deze keukentafel getuimeld
Juichend de tegeldiepte in?

 

1 opmerking:

  1. Als de reiger niet krijsend was overgevlogen,
    had de reiziger dan vleugels gehad?

    BeantwoordenVerwijderen